بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد
شرکت گیتی توان سرمایه گذاری بلند مدت میانه مدت کوتا مدت خرید سهام شرکت گیتی توان ( بیت کوین تتر )
بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد
دو شنبه 1 دی 1399 ساعت 13:11 | بازدید : 46 | نویسنده : asef | ( نظرات )

 

بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

 

کارمزد تراکنشها - بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

همانگونه که شاهد بوده اید، طی چند روز گذشته قیمت بیت کوین رکورد تاریخ خود را شکسته و قلمروی 20000 دلاری را فتح کرد. اکنون بیت کوین در منطقه ۲۳,۰۰۰ دلاری در حال ترید شدن است. ولی همزمان با این افزایش قیمت، کارمزد تراکنش ‌های این شبکه بلاکچین نیز افزایش چشمگیری داشته است.

نمودار قیمت بیتکوین 1 - بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

کارمزد تراکنش های بیت کوین از قیمت آن پیروی می کند

تقریبا از ۵ روز گذشته، متوسط کارمزد تراکنش ‌ها در شبکه بیت کوین از ۲.۷۱ دلار روز 13 دسامبر (23 آذر) به ۱۱.۹ دلار افزایش یافته است که رشدی بالغ بر ۴۳۰ درصد را نشان می دهد. به عبارت دیگر، به طور متوسط هر روز هزینه تراکنش‌ ها در شبکه بیت کوین ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در پی این افزایش، هزینه ارسال تراکنش در شبکه بیت کوین به بالاترین سطح ثبت شده در اواخر ماه اکتبر (مهر ماه) یعنی در حدود ۱۳.۱۵ دلار بسیار نزدیک شده است.

 هرچند این عدد بالاترین رکورد کارمزد تراکنشی نیست که‌ در شبکه بیت کوین ثبت شده است؛ در رالی صعودی سال ۲۰۱۷ مبلغ کارمزدها به ۵۵ دلار رسیده بود. این کارمزد بالا در نهایت منجر به  هاردفورک شبکه و تقسیم آن به فورک هایی مثل بیت کوین کش شد که با نوید کارمزدهای پائین تر و سرعت بیشتر پردازش در بلوک هایی با اندازه بزرگ تر آغاز به کار کردند.

افزایش کارمزد تراکنش ‌ها در شبکه بیت کوین تصادفی نبوده و عمدتاً دو دلیل اصلی دارد:

  • قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است، به همین دلیل با افزایش قیمت هر واحد بیت کوین، کارمزد انجام تراکنش‌ ها بر حسب قیمت دلاری این ارز نیز افزایش می یابد.
  • حجم معاملات بیت کوین اکنون بیش از هر زمان دیگری است. اما این شبکه محدودیت هایی از نظر طراحی داشته و هر بلوک تنها قادر است حجم اندکی از اطلاعات را در خود جای دهد. وقتی کاربران بیشتری برای ارسال بیت کوین تلاش کنند، جدال برای قرارگیری در نزدیک ترین بلوک نیز بیشتر می شود. از این رو هرکس کارمزد تراکنش بالاتری را به ماینرها پرداخت کند، تراکنش آن در زمان کوتاه تری تایید خواهد شد.

طی چند ماه گذشته، کارمزدهای بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرده است. اگر روند این نوسانات همچون گذشته دنبال شود، طی چند روز آتی شاهد بازگشت آن به سطوح نرمال خواهیم بود.

کارمزد تراکنش بیتکوین - بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

پیروی اتریوم از بیت کوین

به دنبال افزایش قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم نیز افزایش یافته و کارمزد تراکنش ها در این شبکه نیز متعاقب آن افزایش داشته است.

اما این ظاهراً یک بازی عادلانه و دوطرفه است، به ویژه با توجه به اینکه پس از سقوط بازار ناشی از پاندمی کرونا، این بیت کوین بود که تاثیرات اثرگذاری اتریوم را احساس کرده و به لطف رونق استیبل کوین ها و پروژه های دیفای (DeFi) که بر بستر دومین بلاکچین بزرگ بازار اجرا می شوند، شروع به افزایش قیمت نمود.

در اوج شکوفایی دیفای، متوسط کارمزدهای اتریوم به 14.5 رسید. هرچند از آن زمان شاهد کاهش این هزینه ها بودیم، اما طی چند روز گذشته بار دیگر کارمزدها به طور قابل توجهی افزایش یافته اند و این دقیقاً همان چیزی است که برای بیت کوین اتفاق افتاد.

روز 13 دسامبر (23 آذر)، متوسط کارمزد تراکنش ها در بلاکچین اتریوم 1.59 دلار بود و 17 دسامبر (27 آذر)، این رقم به 5.3 دلار افزایش یافت.

کارمزد اتریوم - بعد از ثبت رکورد تازه قیمت بیت کوین، کارمزد تراکنش های این شبکه 5 برابر بیشتر شد

البته شایان ذکر است که اتریوم با راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲ و تبدیل به گواه اثبات سهام می‌تواند مسئله مقیاس پذیری خود را حل کرده و در نتیجه هزینه انجام تراکنش ‌ها را تاحد زیادی کاهش دهد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

لطفآ به خدمات ما رای بدهید.؟

آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت گیتی توان و آدرس gititavan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 348
:: کل نظرات : 36

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 135
:: باردید دیروز : 47
:: بازدید هفته : 195
:: بازدید ماه : 192
:: بازدید سال : 348
:: بازدید کلی : 2036